Retur/Reklamation

Det finns två typer av returer: Ånger och Reklamation

Ånger

En ånger innebär att du inte längre vill ha produkten, kanske på grund av ett felköp. Vid en ånger står du för kostnaden av returfrakten tillbaka till oss. Du kan antingen skicka själv eller kontakta kundtjänst för en retursedel.

Reklamation

En reklamation innebär att något är trasigt eller saknas på produkten du beställt. Vid en reklamation står vi för kostnaden av returfrakten om produkten behöver skickas tillbaka till oss. Kontakta kundtjänst för en fri retursedel.

Frågor om Ånger

“Hur länge kan jag ångra ett köp hos er?”

Du kan ångra ett köp inom 90 dagar. Enligt EU:s konsumentskyddslagstiftning har du rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar från den dag produkten tagits emot. Vi erbjuder sedan ytterligare 74 dagar öppet köp (totalt 90 dagar).

”Vad kostar det att ångra ett köp?”

Vid en ånger betalar du returfrakten. Antingen genom att skicka själv eller be oss om en retursedel, kostnaden är då från 49 kr (Beroende på storlek av paketet) och dras av från din återbetalning.

”Kan jag stoppa min beställning innan jag har fått den?”

Vi skickar alla ordrar samma dag, har vi tur hinner vi att stoppa den innan den går iväg. Det är dock inget vi kan garantera.

”Kan jag ändra innehållet i min beställning innan jag har fått den?”

Det går tyvärr inte att ändra en beställning efter att köpet genomförts. Det beror på att köpet görs via Klarna och vi har ingen möjlighet att ändra en befintlig betalning (bara kreditera eller avbryta).

”Hur ångrar jag mitt köp?”

Kontakta oss här för att starta ett ärende och få vidare hjälp med hur du returnerar produkterna.

Om du vill ångra ditt köp ska du meddela oss inom 90 dagar från den dag som du tagit emot din beställning.

”Kan jag ångra vilket köp som helst?”

Nej, vissa produkter/kategorier är undantagna från ångerrätten. Det innebär att du inte har rätt att returnera dessa produkter. När ångerrätten inte gäller framgår det vid produkten på Webbplatsen. De kategorier som är undantagna ångerrätten är: vägglöss

”Vad händer om jag inte hämtar ut mitt paket i tid från ett ombud?”

Du ansvarar för att ta emot eller hämta ditt paket enligt de instruktioner som du får i samband med beställningen. Paket hos postombud som inte hämtas inom den tid som anges på avin kommer att skickas tillbaka till oss. Vi har i dessa fall rätt att ta ut en administrativ kostnad på högst 250 kr, som motsvarar våra kostnader för hantering och frakt i de fall du inte hämtar ut ditt paket hos postombudet eller om du inte mottar din leverans enligt instruktionerna.

Frågor om Reklamation

”Jag har fått en trasig produkt, eller fått något annat än jag beställde, vad gör jag nu?”

Kontakta oss här för att starta en reklamation.

”Hur lång tid har jag på mig att reklamera en produkt?”

Om det är något fel på din produkt har du rätt att reklamera den felaktiga produkten i enlighet med den konsumentskyddslagstiftning som gäller. I Sverige har du rätt att reklamera ursprungliga fel på produkten som uppkommer inom tre år från produktens avlämnande (ansvarstiden). Du behöver alltid reklamera inom skälig tid från det att du borde ha märkt felet.

”Vad kostar det att reklamera ett köp?”

Ingenting vid en godkänd reklamation. När den reklamerade produkten tagits emot och godkänts kommer vi att återbetala dig för produkten. Vi har rätt att neka en reklamation om det visar sig att produkten inte är felaktig enligt vad som gäller enligt lag. Vi har då även rätt att debitera en skälig administrativ avgift som max är 10% av produktens pris, vilket motsvarar våra kostnader för undersökning av produkten och fraktkostnader.

”Kan jag välja mellan att få tillbaka mina pengar eller få en ny produkt?”

Du kan önska en ny produkt eller pengarna tillbaka. Vi kan dock inte alltid garantera samma produkt (till exempel om den är slut i lager), vi kommer då att erbjuda dig en likvärdig produkt som du får godkänna.

 

Ge oss feedback!

För att vi ska kunna erbjuda dig och våra andra kunder den bästa shoppingupplevelsen vill vi gärna veta hur du upplever oss, och vad vi kan förbättra. Skicka gärna din feedback och förslag till förbättring genom vår kundtjänst.